harmkevdwerf.reismee.nl

Een koffer vol geluk

Een koffer vol geluk

Stap voor stap wordt de koffer gevuld, steeds wordt de koffer ‘emotioneel zwaarder’. Bij elk voorwerp dat in de koffer gaat, hoort een persoon die zijn steentje bijgedragen heeft. Wat gaan er zo veel mensen mee naar Tanzania.

Met name de kinderen zorgen voor een hele lading ‘trots’ om mee te nemen naar Mdawi:

De kinderen van groep 3/4 van de Finne, die mij steeds met een grote glimlach lieten zien wat een mooie tekening zij gemaakt hebben. De leerlingen van groep 7/8 van de Finne die een inzamelingsactie gehouden hebben voor overtollige (groep 7 let op, dit woord hoort bij jullie themawoord van deze week ;) schoolspullen. Rintje, Berber en Rianne die vooruit lopen op de 4TS, zij hebben een prachtig filmpje in het Swahili opgenomen!

Groep 7/8 van ITS die hun 3TS predicaat meer dan waarmaken door de prachtige Engelse brieven. De enthousiast dansers uit dezelfde groep 7/8 die hun pauzes opgeofferd hebben om een prachtige dans in te studeren. Dit wordt een bijzondere dancebattle! En natuurlijk het filosofische schriftje van Sven, hier kan ik vast mooie gesprekken over hebben!

In mijn andere koffer zit ook nog een heleboel dankbaarheid: voor de JVB voetbaltenues, ONS voetballen, Second chance kleding en Koks Gesto schoolspullen.

Wat zal dit straks weer een plezierig moment zijn om dit uit te pakken en er weer anderen blij mee te maken. Het grootste gedeelte zal voor de school en de inwoners van het dorpje Mdawi zijn. Anderhalf jaar geleden ben ik daar drie maanden geweest om onderzoek te doen. Nu ben ik benieuwd hoe het met de kinderen gaat. Ik hoop daar weer met een klein groepje kinderen aan de slag te gaan om vooral hun Engels te verbeteren. Maar met voetbaltenues en ballen mee, moeten we natuurlijk ook lekker gaan voetballen -> ONS ik kom weer fit terug!

Deze keer heb ik het geluk om met een aantal mensen van het MLC mee te reizen. Zo nu en dan zal ik mij bij dit gezelschap in Moshi voegen om te kijken hoe ze in Tanzania met de zieke mensen omgaan. Als hoogtepunt van mijn reis hoop ik de Kilimanjaro te beklimmen.

Het was een erg mooi gezicht om te zien hoe mijn koffer gevuld werd. In de komende weken zal ik jullie laten lezen wat jullie spullen met de Tanzanianen doen.

PS: sc Bolsward, voodoobeer Tommie zit in mijn rugzak. Dat worden dus 9 punten en geen blessures !

Reacties

Reacties

Teus

hallo juf harmke ik hoop dat het leuk is in tanzenia ik mis juf wel op school :(. maar juf katinka zogt goed voor ons. nog een fijne tijd in tanzenia doei!!! gr. Teus

Annie Lam

Harmke veel succes en vooral geniet ervan

Betty van Oostrom-v.d. Werf

Wat leuk dat je weer terug keert naar Mdawi. De mensen zullen vast erg blij zijn om jou weer terug te zien en nog wel met een koffer vol geluk! We wensen jou een hele fijne tijd in Tanzania!

Groetjes omke Herman en tante Betty

Angelique Tuinman

Hoi Harmke,

Heel veel succes en plezier daar!

Groetjes,
Angelique

Danielle

Hoi juf ik mis je egt komje hast weer .
Van danielle voor liefe juf .
Mmmmmm!.

Lieuwe

Ha Harmke,
Set 'm op yn Tanzania! In goede tiid tawinske.
Groeten, Lieuwe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!